LINDA LINE’I REISI ÜLDTINGIMUSED
Antud reisitingimused kehtivad Linda Line’i kiirlaevade broneeringutele ja piletitele. Linda Line’i reisitingimused kehtivad kuni järgmise muudatuseni. Firma jätab endale õiguse muuta sõiduplaani ja hinnakirja ilma eelneva ette teatamiseta. Reisijad on kohustatud täitma Linda Line’i poolt kehtestatud reegleid ja laeva kapteni korraldusi. Linda Line jätab endale õiguse lisada pileti hinnale kütuselisa (sõltub kütuse hinnast maailmaturul). Kiirlaevade liiklus sõltub ilmastikuoludest. Kiirlaevade hooaeg algab eeldatavalt kevadel aprillis ja eeldatav hooaja lõpp on 31.10 sõltuvalt ilmastikuoludest. Eripakkumiste korral tuleb jälgida eripakkumiste tingimusi.

1. Üksikreisija pilet või broneering
1.1. Reisi broneerinimine ja tasumine
Broneeringuid saab osta Linda Line’i sadama kassadest või otsestest Linda Line’i müügipunktidest Tallinnas ja Helsingis. Reisi broneerides tuleb teatada reisi suund või suunad, kuupäev, kellaaeg, reisija ees- ja perekonnanimi, sugu, sünniaeg (päev, kuu ja aasta), kodakondsus ning eelistatavalt mobiiltelefoni number kontakttelefoniks.
Sadamas on reisija kohustatud esitama isikut tõendava dokumendi (ID kaart või pass). Tasumata või osaliselt tasumata broneeringutega reisijatel palume olla sadamas 1 tund enne väljumist. Laevale pääseb ilma eelneva broneeringu registreerimiseta kassas, kuid sel juhul peab broneering olema eelnevalt täies mahus tasutud. Tasumata või osaliselt tasumata broneeringute eest on võimalik tasuda vaid kassasse. Laevale pääsu väravas makseid ei aksepteerita.
Linda Line´il on õigus lisada reisi päeval väljaostetud piletitele eelregistreerimistasu 7€. Juhul, kui broneeringu eest ei ole tasutud määratud ajaks (ehk 1 tund enne reisi), broneering tühistub automaatselt ja hilisemate pretensioonidega ei arvestata.


1.2. Laevalepääs
Laevale pääs algab 30 minutit enne laeva väljumist. Laevale pääsemiseks tuleb reisijal esitada broneeringu kinnitus koos isikut tõendava dokumendiga. Broneeringu vormistamisel laevale peab reisija minema läbi kontrollpunkti, peale mida broneering vormistatakse/registreeritakse laevale. Broneering kehtib vaid märgitud reisile. Laevale pääs lõpeb 15 minutit enne laeva väljumist, Linda Line’il on õigus hilinenud reisijate kohad välja müüa.
Laeva meeskonnal on õigus kontrollida Teie isikut tõendavat dokumenti enne laevale lubamist. Laevale peab registreerima kõik reisijad, sealhulgas ka väikelapsed, lemmikloomad, pagasi ja jalgrattad. Pilet tuleb säilitada sihtkohta jõudmiseni.


1.3. Muudatused
Viimane aeg broneeringute muutmiseks ja/või lahku vahetamiseks on 48 tundi enne väljumist. Vähem kui 48 tundi enne reisi ei ole enam võimalik broneeringuid muuta ja/või lahku vahetada (edasi-tagasi broneeringu puhul arvestatakse esimese suuna kuupäeva ja kellaaega).
Broneeringul saab muuta reisi kuupäeva, kellaaega, reisijate arvu ja reisijate andmeid (nimi, sünniaeg jms.). Broneeringute muutmise ja/või lahkuvahetuse korral tuleb kliendil vajadusel maksta hinnavahe. Broneeringu vahetamisel kallimalt reisilt odavamale ei tagastata reisijale tekkinud hinnavahet. Broneeringu muutmine ja/või lahkuvahetus on tasuline ning muudatuse eest tuleb tasuda 3 €. Pileti saavad lahku vahetada kassas vaid broneeringus märgitud reisijad (kassas peab esitama isikut tõendava dokumendi).


1.4. Annulleertimistingimused
Broneeringu tagasiostmisel tuleb esitada Linda Line’i kassasse isikut tõendav dokument ning rahasid tagastatakse vaid reisijatele, kes on broneeringule vormistatud.
Annulleerimistingimused:

Broneeringu tagasiostmise korral tuleb saata e-mail refund@lindaline.ee. Kassa teostab alla 100€ tagasimakseid pileti ostnud reisijale isikut tõendava dokumendi alusel.


1.5. Kehtivusaeg
Üksikreisija pilet kehtib kuni hooaja lõpuni juhul, kui reisija on kuupäeva muutmisest teavitanud Linda Line´i vähemalt 48 tundi enne väljumist. Broneering kehtib vaid märgitule reisile.


2. Gruppide, hotellipakettide ja muude pakettide pilet või broneering
Linda Line´i grupiosakond teenindab teid tööpäeviti. Grupibroneeringute vormistamiseks tuleb esitada kirjalik taotlus. Soovitame broneerida kohad aegsasti. Gruppide puhul kehtib üks soodustus korraga, teiste soodustustega ei arvestata. Grupi nimekirja palume saata hiljemalt 2 nädalat enne reisi väljumist või vastavalt kokkuleppele. Kõik grupiliikmed peavad reisima üheaegselt.


2.1. Reisi broneerimine ja tasumine
Grupibroneeringu korral tuleb teha ettemaks 10€ reisija kohta. Hotellipakettide ja muude pakettide korral tuleb teha ettemaks 30€ reisija kohta. Kui ettemaks ei ole tasutud kokkulepitud tähtajaks on firmal õigus broneering tühistada. Grupibroneeringute eest tuleb tasuda hiljemalt 28 päeva enne reisi. Grupibroneeringud, mis on tehtud hiljem kui 28 päeva enne reisi tuleb tasuda koheselt. Grupibroneeringut ei ole võimalik tühistada või muuta vähem kui 28 päeva enne reisi toimumist. Juhul kui broneeringuga on seotud kolmas osapool (nt. Hotell), kelle tühistamistingimused erinevad antud reisitingimustes etteantuga, siis järgitakse mõlema poole poolt kehtestatud tingimusi. Reisi maksumus peab olema tasutud kokkulepitud tähtajaks. Juhul kui makse ei ole sooritatud määratud kuupäevaks, broneering tühistatatakse ja kehtivad annulleerimistingimused (vt. p 2.4.).


2.2. Laevalepääs
Grupijuhil palume olla sadamas varakult - hiljemalt 1 tund enne laeva väljumist. Laevale saab registreerida broneeringut juba väljumise päeva hommikul. Grupibroneeringute laevale registreerimine toimub vaid läbi kassa. Grupijuht peab teavitama kassat enne reisijate registreerimist täpse reisijate arvu ning kinnitama reisijate nimekirja. Kõikidele grupiliikmetele väljastatakse nimeline pardakaart. Pardakaardi kadumisel tuleb antud reisijal osta uus pilet. Laevale pääsevad grupiliikmed üldises järjekorras pardakaardi alusel.


2.3. Muudatused
Broneeringutele tehtavaid muudatusi teostatakse tööpäeviti. Muudatused tuleb teha kirjalikuld meili teel. Grupi broneeringu muudmise tasu on 5€ / broneering / muudatus. Reisijate arvu muutmise korral kehtivad annulleerimistingimused p. 2.4.


2.4. Annulleerimistingimused
Annulleerimised tuleb teha kirjalikult meili teel.
- rohkem kui 28 päeva enne reisi tühistamisel kinnipeetav summa on mitte vähem kui 10€ inimese kohta. Hotelli ja muude pakettide korral mitte vähem kui 30€ inimese kohta.
- 27-15 päeva enne reisi tühistamisel kinnipeetav summa on mitte vähem kui 50% reisi kogumaksumusest.
- alla 14 päeva enne reisi tühistamisel kinnipeetav summa on mitte vähem kui 100€ reisi kogumaksumusest.


3. Seeriapilet
Seeriapileti omanikel soovitame vormistada broneering enne reisile minekut, et kindlustada koht laevas. Broneeringu olemasolul on teil võimalik pääseda otse laevale füüsilise broneeringu kinnituse alusel. Kõik seeriapiletiga broneeritud kohad/reisid võetakse kaardilt maha. Palume kindlasti muuta või tühistada oma broneering hiljemalt 2 tundi enne reisi toimumist, kui ei soovi broneeritud reisi kasutada.
Seeriapilet on maksevahend, mida saab kasutada ainult Linda Line’i laevadega sõitmisel. Seeriapiletitele kehtivad üldised reisitingimused, samas kehtivad ka järgnevad eritingimused:

4. Tühistatud reis
Firma juhtkond ei vastuta reisigraafikust kõrvalekaldumiste eest, (hilinemised väljumis- ja saabumisaegades või väljumiste tühistamised) kui see on põhjustatud ilmastikutingimustest või muudest Linda Line’ist olenemata asjaoludest (force majeure, tolli- ja piiritsooni läbimine ning tehnilised põhjused). Ilmastikutingimuste või muude Linda Line’ist olenemata asjaolude tõttu (force majeure) ära jäänud reisi eest ei kompenseerita kliendile tekkinud lisakulu, samuti saamata jäänud tulu.
Laeva kaptenil on õigus tühistada reisi hiljemalt 1 tund ja 30 minutit enne väljumist. Linda Line’i kassa teavitab kõiki reisijaid reisi mittetoimumisest sõnumi teel. Palume kõikidel reisijatel alati helistada ka ise Linda Line’i kassasse või jälgida uudiseid Linda Line’i kodulehel enne reisi väljumist. Juhul kui laev ilmastikuolude (üle 15 m/s tuul ja/või lainekõrgus üle 3 meetri) või tehniliste põhjuste tõttu ei välju, saab broneeringut kasutada vastavalt sadamas asuvast piletikassas saadud informatsioonile:

5. Pass ja viisa
Reisija on ise kohustatud hoolitsema oma kehtivate reisidokumentide olemasolu eest. Linda Line ei hüvita reisijale laevapiletit kui reis jääb toimumata puudulikult vormistatud või kehtetu reisidokumendi tõttu.
Eesti kodanikul
Eestist lahkudes riigipiiri ületaval Eesti kodanikul peab olema reisidokument (Eesti kodaniku pass, ID-kaart, diplomaatiline pass või muu isikut tõendavate dokumentide seaduses sätestatud dokument). Eestisse saabudes riigipiiri ületaval Eesti kodanikul peab olema reisidokument, tagasipöördumis-tunnistus või muu dokument, millega on vastavalt Eesti seadusele lubatud ületada Eesti riigipiiri. Eesti kodanikele on Soome Vabariiki sissesõit viisavaba.
Soome viisat vajavad kodanikud
Shengeni lepinguga ühinenud riigid (sh. Soome) on ühiselt otsustanud, milliste riikide kodanikele kehtib viisavabadus ning millistele viisakohustus. Euroopa Liitu kuuluva maa kodanikul ei ole Shengeni reeglitele vastavaid liikumispiiranguid. Viisavabalt võib riigis viibida kuni kolm kuud; kui soovitakse jääda kauemaks, tuleb taotleda elamisluba. Euroopa Liidu kodanike passe piiril enam ei tembeldata ning nende ID-kaart kõlbab samuti reisidokumendiks. Autojuhiload ja haigekassakaart ei ole reisidokument ja nendega piiri ületada ei saa.
Kolmandate maade kodanikele jäävad kehtima endised reeglid, mille kohaselt viisasid ja elamislube taotletakse saatkonna konsulaarosakonnast. Kolmandate maade kodanike reisile registreerimisel kontrollitakse viisa olemasolu ning viisata reisijaid reisile ei registreerita. Pass peab kehtima vähemalt kolm kuud pärast külastuse lõppu ja olema väljastatud viimase kümne aasta jooksul.
Kodakondsuseta isikud saavad alates 19. jaanuarist 2007, kellel on Eestis väljastatud kodakondsuseta isiku pass (nn hall pass) ning Eesti elamisluba, sõita Soome ilma viisata (viibimiseks kuni 90 päeva poolaasta kohta juhul kui ei asuta tööle). Kodakondsuseta isikud saavad reisida ainult kehtiva passi ja elamisloa olemasolul. Välismaalase või kodakondsuseta isiku ID-kaart ei ole kehtiv reisidokumendina (see on kirjutatud ka ID-kaardi tagaküljele). Kodakondsuseta isiku reisidokumendina peab kaasas käima elamisluba, mis annab talle õiguse tagasi pöörduda riiki, mis tema reisidokumendi on välja andnud.
Eesti riigipiiri ületaval välismaalasel peab olema kehtiv välisriigi reisidokument, Eesti Vabariigi poolt antud välismaalase reisidokument või tagasipöördumise luba, kui seadus või välisleping ei sätesta teisiti.
Viisanõudest vabastamise alus on EÜ määruse nr. 539/2001 muudatus määrusega nr. 1932/2006 21.12.2006. Soome piiril tuleb nõudmise korral esitada kehtiv reisikindlustus ja riigis viibimise finantseerimiseks piisavate rahaliste vahendite olemasolu. Pikemaks viibimiseks (õpingud, töö jms) on endiselt vajalik viisa.
Täpsem informatsioon Politsei- ja piirivalveameti kodulehelt või välisministeeriumi kodulehelt.


6. Reisija turvalisus ja kohustused
Reisijad on kohustatud täitma Linda Line'i poolt kehtestatud reegleid ja laeva kapteni korraldusi. Linda Line ning selle esindajad jätavad endale õiguse laevale mitte lubada reisijaid, kes võivad häirida ja ohustada kaasreisijaid, iseennast või laeva turvalisust. Linda Line'i personalil on õigus keelata laevalepääs reisijatele, kes on alkoholijoobes või tarvitanud narkootikume ning kelle käitumine on kaasreisijaid, laeva meeskonda või laeva turvalisust häiriv või ohustav ja kes ei täida Linda Line'i poolt kehtestatud reegleid.
Linda Line ei hüvita reisijale makstud broneeringut, kui reis jääb toimumata reisija süül ülaltoodud põhjustel. Reisijatel on keelatud juua laevas alkoholi, mis on ostetud maalt või laeva kauplusest, suitsetada salongis ja baaris selleks mitte ettenähtud alal, siseneda eriloata ametiruumidesse (sh. kaptenisilda, masinaruumi, ahtritekile jm.). Linda Line´il on õigus esitada trahv reisijale, kes eirab laeva meeskonna poolt kehtestatud reegleid.
Klienditeenindajal on õigus mitte serveerida VIP-klassis, laeva baaris või reisijate salongis alkoholi kliendile, kes on alkoholijoobes või tarvitanud narkootilisi aineid ning kelle käitumine on kaasreisijaid, laeva meeskonda või laeva turvalisust häiriv või ohustav.


7. Erivajadustega reisija


7.1. Liikumispuudega, nägemis- või kuulmishäirega reisija
Palume kassat teavitada erivajadusest broneeringu vormistamise käigus. Turvalisuse tagamiseks soovitame liikumispuudega, nägemis- või kuulmishäirega ning teistel abistajat vajavatel inimestel reisida vaid koos saatjaga (saatja puudumisel tuleb informeerida eelnevalt sadamas asuvat piletikassat). Nägemispuudega inimeste juhtkoerad reisivad tasuta. Linda Line’i kiirlaevade pardal on olemas invatualett ning laevadele pääsevad ka ratastoolis reisijad.


7.2. Alaelised lapsed
Alla 12-aastased lapsed ei tohi reisida Linda Line’i laevadel üksinda. 13-17-aastasel lapsel on lubatud reisida üksi, kuid kaasas peab olema lapsevanema või hooldaja kirjalik volitus, mille leiate meie kodulehelt www.lindaline.ee.


7.3. Lapseootel reisijad
Lapseootel reisijatel palume eelnevalt konsulteerida arstiga, kui soovite reisida Linda Line’i kiirlaevadel raseduse viimasel kolmel kuul.

8. Lemmikloomad ja Jalgrattad
Lemmikloomi tohib Linda Line'i kiirlaevadel vedada üksnes Turistiklassis või Linda Lounge´s saatja järelvalve all puuris või suukorviga. Lemmikloomale tuleb lunastada lemmiklooma broneering. Suukorvita või puurita lemmiklooma laevale ei lubata.
Reisija on kohustatud reisima turistiklassis või lindaklassis koos lemmikloomaga ja jälgima, et lemmikloom ei häiri kaasreisijaid, laeva meeskonda ega ohusta laeva turvalisust.
Reisija peab tagama lemmiklooma riiki sissetoomiseks ja väljaviimiseks vajalike dokumentide olemasolu. Linda Line ei hüvita reisijale makstud broneeringut, kui reis jääb toimumata valesti vormistatud või puuduvate dokumentide tõttu või puuduva puuri või suukorvi tõttu. Lemmiklooma vedamisel Linda Line'i kiirlaevadel ilma piletita on õigus laevafirmal nõuda 100 € trahvi.
Jalgrattaga reisija loovutab oma sõiduvahendi laeva sisenemisel meeskonnale, mis paigutatakse selleks ettenähtud kohta laeva välistekil.


9. Pretensioonid
Pretensioonid palume saata kirjalikult e-mailiga ettepanek@lindaliini.ee või esitada läbi Linda Line’i kodulehe www.lindaline.ee. Pretensioon tuleb esitada hiljemalt 1 kuu jooksul pärast reisi toimumist. Pretensioonidele vastame hiljemalt 3 nädala jooksul pärast selle esitamist.


10. Kaotatud ja leitud asjad
Linda Line ei vastuta laevas reisijate isiklike asjade eest. Laevadele või terminali unustatud esemeid on võimalik küsida Linnahalli termialist - Linda Line´i kassast.


11. Laevade väljumiskohad
Tallinnas väljuvad Linda Line’i laevad Patarei sadama Linnahalli terminalist ning Helsingis Eteläsatama Makasiiniterminalist. Mõlemas sadamas asuvad peamised piletite müügipunktid. Mõlemad terminalid paiknevad mõneminutilise jalutuskäigu kaugusel kesklinnast.

12. Laevareisijate õigused
12012. aasta detsembris hakkas Eestis kehtima Euroopa Liidu (EL) määrus, mis annab 2veetransporti kasutavatele tarbijatele sarnased õigused nagu on juba lennureisijatel. Eelkõige 3tagab määrus tarbijate parema kaitse reisi pikema hilinemise või tühistamise korral.Hüvitise maksmisest võib keelduda, kui reisi hilinemise või tühistamise põhjustasid laeva ohutut juhtimist takistavad ilmastikutingimused või erakorralised asjaolud, nagu näiteks tugev tuul, tormine meri, tugev hoovus, rasked jääolud, erakordselt kõrge või madal veetase.
Reisijal on õigus saada infot laevareisi hilinemise või tühistamise kohta võimalikult kiiresti, igal juhul mitte hiljem kui pool tundi pärast laeva sõiduplaanijärgset väljumisaega. Eeldatavast uuest väljumis- ja saabumisajast teavitab laevafirma ja vajadusel ka terminalioperaator esimesel võimalusel, sellekohase info saamisel.
Kui reis hilineb üle 1,5 tunni või tühistatakse, on Reisijal õigus nõuda enda toimetamist esimesel võimalusel lisakuludeta muud teekonda pidi planeeritud sihtkohta. Teekonna muutmise asemel võib Reisija valida piletiraha tagastamise ja nõuda tasuta transporti esimesseväljumiskohta. Piletiraha tagastab laevafirma Reisjale seitsme päeva jooksul.
Kui reis hilineb üle 1,5 tunni või tühistatakse, peab laevafirma pakkuma Reisjale piisavat abi, mis sisaldab näiteks suupisteid, eineid ja karastusjooke. Kui laevareisi hilinemine või tühistamine toob kaasa ööbimisvajaduse, on Reisijal õigus ka majutusele kuni kolmeks ööks. Kui ööbimiskoht asub eemal, on Reisjal õigus transpordile sadamaterminali ja majutuskoha vahel.
Kui reis hilineb üle 1,5 tunni või tühistatakse, saab Reisija nõuda hüvitist 25–50 protsenti piletihinnast olenevalt planeeritud reisi ja hilinemise pikkusest. Hüvitis tuleb laevafirmal välja maksta ühe kuu jooksul pärast sellekohase põhjendatud taotluse saamist.
Reisija saab esitada laevafirmale kaebuse, kui laevareis hilineb või tühistatakse. Kui Reisijal ei õnnestu probleemi sel moel lahendada, siis on tal õigus pöörduda tarbijakaitseametisse. Laevareisijate ülepiiriliste kaebustega tegeleb ameti juures tegutsev EL-i tarbija nõustamiskeskus. Kui Reisija liikumisvõime on piiratud näiteks puude või vigastuse tõttu, on talõigus saada tasuta eriabi nii sadamaterminalis kui ka laeva pardal. Kui liikumisabivahend läheb reisil kaduma või saab kahjustada, on Reisijal õigus nõuda rahalist hüvitist.


13. Linda Line'i reisijate ja nende pagasi veoeeskirjad


13.1. Veoleping ja selle subjektid
Käesolevas eeskirjas kirjeldatud sõidupiletina käsitletav veoleping on sõlmitud vedaja Linda Line’i ja reisija vahel. Linda Line ei teosta lastivedu ega võta vastutavale hoiule väärisesemeid (raha, väärtpaberid, kuld, hõbe, kalliskivid, kunstiesemed).


13.2. Rakendatav seadus
Veolepingu puhul rakendatakse Eesti kaubandusliku meresõidu seadust või Soome mereseadust sõltuvalt sellest, kumb seadus kehtib volitatud kohtu asukohas. Kui ühegi seaduse sätted ei ole reisijate ja nende pagasi veol kohustusliku jõuga käesolevates eeskirjades silmas peetud, rakendatakse veolepingule 1974.a. Ateena konventsiooni, 29.03.1990 lisaprotokolliga muudetud kujul sätteid, mis puudutavad reisijate ja nende pagasi vedu meritsi.


13.3. Erimeelsuste lahendamine
Veolepingut puudutavad erimeelsused lahendatakse läbirääkimiste teel. Juhul kui pooled ei jõua vaidlusküsimustes kokkuleppele, siis lahendatakse vaidlused vastavalt kostja asukoha riigi kohtuorganites või poolte poolt kokku lepitud kohas. Kui veolepingu suhtes tuleb vastavalt eeltoodule rakendada Ateena konventsiooni, võib tüliküsimuse lahendada vastavalt hageja valikule ka kohtus, mis määratakse vastavalt artiklile 17, punkt 1 (b) ja (c).


13.4. Rakendusala
Reisijate ja nende pagasi transportimisel kohandatakse veolepingu ja rakendatava seaduse nõudeid. Meretransport hõlmab aega, mille jooksul reisija ja tema pagas on vedaja terminalis lähtesadamas, laevas või vedaja sihtsadamas.


13.5. Piletid ja laev
Veolepingu olemasolu näitav broneering tuleb lähtesadamas vedaja terminalis esitada piletikontrollile. Vedaja ei ole kohustatud tagastama varastatud, kadunud või hävinenud sõidupileti maksumust. Muude juhtumite korral kehtivad Reisieeskirjas toodud üldtingimused, mida on võimalik lugeda laeval, Linda Line’i kassades või internetis aadressil www.lindaliini.ee. Nii reisija kui vedaja õigus veolepingu tühistamiseks on kindlaks määratud rakendatava seadusega. Vedajal on õigus kasutada veo teostamiseks ka muud laeva peale piletil nimetatu.


13.6. Pagasit puudutavad piirangud
Ühe reisija kohta on tasuta lubatud kaasa võtta laevale pagasit gabariitidega 80 x 50 x 100 cm või vastavas suhtarvus ja mille kaal ei ületa:
Turistiklassis: ühe reisija kohta 20kg tasuta
Linda Lounge ja VIP-klassis: ühe reisija kohta 30kg tasuta
Ülekaaluline pagas kuulub maksustamisele järgmiselt: iga ületatud 10 kg reisija kohta 10€
Pagasiks ei ole: käekott, vihmavari, lapsekandmiskorv või beebikott, lapsevanker, - käru, jalutuskepp ja kargud ning ratastool. Reisijal on keelatud tuua terminali või laevale pagasit, mis on ohtlik või häiriv inimestele ja nende pagasile või terminalile, sh. süttimis- ja plahvatusohtlikke kaupu, tuli- ja külmrelvi. Relvade ülevedu Linda Line’i laevadel ei ole lubatud. Vedajal on õigus toimetada selline pagas maale, teha kahjutuks või hävitada reisija kulul ning kompensatsioonikohustuseta. Vedajal on õigus kontrollida julgeolekukaalutlustel reisijate käsi- või muud pagasit nii terminalis kui laeval.


13.7. Vedaja vastutus
Vedaja vastutus määratakse kindlaks vastavuses rakendatava seadusega ja see on piiratud kohandatava seaduse või Ateena konventsiooni koos lisaprotokolli sätetega. Vedaja ei vastuta kahjustuse, surmajuhtumi või hilinemisest tuleneva kulu eest, mis on põhjustatud reisijatele või nende pagasile enne p.3.4. kindlaksmääratud meresõidu algust või lõppu.


13.8. Vedaja teenistuses olevate isikute, agendi ja iseseisvate lepingupartnerite vastutus
Nimetatud isikutel on veolepingu ja p.3.2. kohaselt rakendatava seaduse alusel vedajaga võrdsed õigused vastutusvabadusele ja vastutuspiirangule. Vedaja ja nimetatud isikute vastutus ei või ületada veolepingus ja p.3.2. kohaselt rakendatatavas rakendatavas seaduses toodud ülempiiri.